Asteria's - Magisch - Nieuws der Seizoenen

woensdag 23 februari 2022

Asteria's Lentenieuws

 

De lente heeft een licht
Dat verder heel het jaar
Afwezig is - en maart
Is nog nauwelijks daar.

- Emily Dickinson

De bevroren aarde smacht naar de lente, als een rusteloos hart dat liefde zoekt. Maar wie vaart wil zetten achter een jaargetijde of de romantiek, mist de subtiele nuances van het Leven. Maart is onze tussenpersoon. Dus verander je gedachten over verandering. Vandaag is die er, morgen is ze verdwenen. Niet zo somber. Wentel je in de luxe volheid van het wachten. Laat al je evenwichtskunsten maar vallen tot je je evenwicht gevonden hebt. Verheug je in nieuwe overgangsriten. Laat je koesteren door Moeder Natuur. Zorg voor gewijde ruimte. Vind de ‘inspiratie’ om schoon schip te maken. Beproef je geluk. Mest je kasten uit. Wijs je hersenspinsels de deur. Experimenteer met alternatieve remedies: de kleur van narcissen, de geur van lavendel op je linnengoed. Haal diep adem, huil eens lekker uit, spring over je problemen heen als waren het modderplassen. En sta stil, zodat je een sprong vooruit kunt maken naar een nieuwe start. - Sarah Ban Breathnach

Eerlijk gezegd kijk ik erg uit naar een nieuwe lente en de hoop dat alles weer beter wordt. Met het zien van sneeuwklokjes, blauwe duifjes en vele andere bloeiende en geurende bolletjes maakt mijn hart een sprongetje. Mijn geduld raakte op, mijn geduld nooit mijn sterkste kant geweest. Wachten is een van de schone kunsten zei Margery Allingham ooit. Pfff
Als ik ergens op wachten moet, gaat dat zo:
Week 1: Opgewekt en vol vertrouwen
Week 2: Optimistisch en enigszins prikkelbaar
Week 3: Ontmoedigd en somber, geïrriteerd
Ik wil er niet over praten en waag het niet tegen me te zeggen dat het universum weet wat het beste voor mij is. Herken je dit?
Als het nog langer duurt wordt het alleen maar erger en ik weet gewoon als je het loslaat komt gewoon vanzelf wat goed voor jou is en doe intussen het wachtspel.

Het wachtspel is een verwennerij als je het wachten zat bent.
  • Herlees dierbare kinderboeken, als een vader of moeder die een klein kind wil kalmeren. Of gezellige meisjesboeken met hun capriolen. Mijn lievelingsboeken zijn nog steeds uit de Annemieke van Oven reeks geschreven door Anneke Bloemen en de Zevensprong is mij dierbaar van Tonke Dragt
  • Ga in gedachten naar een andere tijd en/of plaats, door je helemaal te verdiepen in een rijkelijk geïllustreerde reisgids of een boek over woninginrichting of een brochure met belachelijk dure cruises.
  • Als je thuis bent, ga je dan lekker verkleden, zoals kleine meisjes dat doen: pas al je kleding, compleet met schoenen en sieraden, doen de kleuren het nog goed voor jou; experimenteer met chique kapsels. Neem voor de spiegel rare, zwoele poses aan.
  • Kies een kleur en zoek zoveel mogelijk dingen in die tint. Kies bijvoorbeeld als inspiratie de lentekleuren.
  • Als je in de auto zit doe het alfabetspel met de nummerplaten van de auto’s die je ziet en de reclameborden langs de weg (zoek eerst een A als beginletter, en als je die hebt de B enzovoort)... zorg dat je bij het lopen precies op de tegels blijft... Ga op in de toestand waarin je je bevindt en maak er iets leuks van, zolang je toch in die toestand moet verkeren.
  • Speel het alfabetspel ook eens binnen, maar dan met de namen van de spullen om je heen, en probeer die spullen in alfabetische volgorde te onthouden. Of bedenk, als je omgeving nu niet echt inspirerend is, een reeks etenswaren, kledingstukken of dingen in een andere categorie, in alfabetische volgorde. Ook al heb je dan op dit moment geen greep op je leven, je kunt nog steeds ordelijk nadenken. Het is heerlijk kalmerend om je op woorden getallen te moeten concentreren.
  • Je kunt, waar je ook bent, terugdenken aan de liedjes waar je dol op s toen je klein was. Kun je je de woorden, de melodie nog herinneren? Ga in gedachten terug naar het eerste liedje dat je je kunt herinneren. En wat zong je voor je eigen kinderen toen ze klein waren? Het is net als met troostrijk eten: de slaapliedjes en de melodieën uit de kindertijd zijn voor groot én klein een geweldige stress verminderaar.


Ook helpt het je om je te laten inspireren en het leven te vieren met de komende lentefeesten.
Dat is de Ostara en de Beltane

Asteria Coaching, Learning and Healing

Met ingang van 2022 leg ik mij vooral toe op coaching en lesgeven.
Dat zijn consulten in de Helpende heks en de cursussen in Magische lessen.
Na het behalen van mijn druïde graad na een studie van ruim 6 jaar werd het tijd voor nog meer verdieping in mijn magisch spirituele lessen die ik al 40 jaar als erfheks deel om te worden wie je eigenlijk echt bent. Dit doe ik individueel om bij de kern te komen van jouw magische vrouw zijn.
Eigenlijk heeft alles nog meer inhoud gekregen.
Ook de beroepsopleiding professionele Kleurencoach training bevat meer magisch werk zo ook de kaartlegkunde vooral het kaartlegmediumschap kreeg meer inhoud.
Kijk rond op mijn website, www.asteriacoaching.nl, waar je van alles kunt vinden omtrent persoonlijke groei en ontwikkeling met een flinke vleug Magie.

Informatie & Inspiratie?
Wil je geïnspireerd blijven met wat ik doe? Volg of like mijn facebookpagina.
Of wil je me iets vragen? Dat kan via deze link, klik hier

Ik wens jullie een hele fijne lente!