Asteria's - Magisch - Nieuws der Seizoenen

woensdag 17 januari 2024

Een jaar van Eenvoud en Overvloed.

 


Laten we nu het nieuwe jaar welkom heten

Een jaar vol dingen die nog niet gebeurd zijn.

-RAINER MARIA RILKE

 Januari, de maand van de nieuwe start en de dierbare herinneringen, wenkt ons naar binnen. Kom, laat de winter zijn wonderlijke web van betovering om ons heen weven: dagen vol tintelende wollen-wanten-kou, lange donkere avonden met delicieuze diners, levendige gesprekken of de vreugde van het alleen-zijn. Terwijl buiten zachtjes de sneeuw valt gaat ook de temperatuur omlaag. De hele natuur ademt vrede uit. Wij ook, in het ideale geval. Trek je terug bij de haard. Dit is een maand om te dromen, om je te verheugen op het komende jaar en op de tocht naar binnen.

 Om maar met Sarah Ban Breathnach te beginnen. Stukjes uit haar boek heb ik in de loop der jaren vaker in mijn nieuwsbrieven gebruikt, want ik ben groot fan. Dat is gekomen toen ik haar boek “Eenvoud in Overvloed” kocht voor een weggeefprijs in een kringloopwinkel. Ik begreep toen eigenlijk niet dat iemand dit boek niet leuk vond. Zo zijn er meer die graag naar een kringloopwinkel gaan en blij zijn met wat andere wegdoen.

Nu even over mijn nieuwsbrieven. Van maandelijks naar vier keer naar één keer jaar.

Dat heeft zo zijn redenen. Zoals de meesten weten ben ik het rustiger aan gaan doen.

Ik geef al een tijd 1 op 1 trainingen, opleidingen en consulten. Alles gaat op afspraak, dus op jouw tijd met uiteraard meer diepgang, erg uitgebreid en heel persoonlijk. Niet alleen in persoonlijke ontwikkeling, ook spirituele ontwikkeling eventueel in eigen praktijk. Zo krijg ik mooie lieve vrouwen uit alle delen van Nederland en België.

Hierin deel ik al mijn wijsheid van mijn voormoeders en kennis uit vele opleidingen.
En ik blijf zeker bijscholen. Mijn vakkennis wordt regelmatig aangevuld, er is zoveel mooist voor mij om te leren.

Wil jij bij mij leren? Één op één? Lees dan meer bij Omtover consult, Heksenopleiding of Kaartlegmedium. Daarin leer jij alles wat jij persoonlijk nodig hebt.

Lees meer op www.asteriacoaching.nl.
Leuk om te weten: Je steunt ook meteen dierendoelen door een consult of opleiding te volgen.

Lees daar ook mijn inspiratie blogs over o.a. jaarfeesten, boommanen kleur- en tarot inspiraties
Op Instagram en facebookpagina deel ik nog af en toe wat me bezighoudt.

O, Sarah wil nog even wat zeggen:

Rijkdom in eenvoud gaat in de kern over een authentiek besef, een besef dat weerklank vindt in je ziel: alles wat je nodig hebt om oprecht gelukkig te zijn heb je al. Je kunt tot dat besef komen door een innerlijke ontdekkingsreis, die een emotionele, psychologische en spirituele transformatie teweeg zal brengen. Dan vindt er diep vanbinnen een verschuiving plaats in je beleving van de werkelijkheid, waardoor je op één lijn komt te staan met de scheppende kracht van het Universum. Die verandering is mogelijk wanneer je Geestkracht uitnodigt je de ogen te openen voor de rijkdommen die je al bezit.

Het zijn de zes draden van een rijk leven die, als ze in elkaar gevlochten worden, een kleed van tevredenheid vormen waarmee we ons kunnen hullen in gemoedsrust, welzijn, geluk en geborgenheid. Om te beginnen is er dankbaarheid. Als we verstandelijk en spiritueel alles gaan inventariseren wat we hebben, beseffen we dat we inderdaad heel rijk zijn. Dankbaarheid maakt plaats voor eenvoud, het verlangen naar opruimen, wegsnijden en een besef van wat voor een waarlijk weldadig leven wezenlijk is. Eenvoud brengt orde met zich mee, zowel vanbinnen als vanbuiten. Een gevoel van orde brengt harmonie in ons leven. Harmonie geeft ons de gemoedsrust die we nodig hebben om de schoonheid die ons dagelijks omringt op waarde te kunnen schatten, en schoonheid stelt ons open voor vreugde.

Tot ziens mooie magische vrouwen

 Georgette